Oficiální název
Obec Libřice
Důvod a způsob založení
Obec Libřice byla založena podle ustanovení §3 odst.4) zák.č. 128/2000Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s §29 odst.3) zákona č. 90/1995 Sb. o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, ve znění pozdějších předpisů.
Organizační struktura
Starostka: Bc. Eva Hynková mob. 723 245 831
Místostarosta: Josef Zilvar mob. 728 750 163
Složení komisí:
Předsedkyně finančního výboru: Ing. Jolana Voltrová
Členové výboru: Ing. Jana Rašková
Yweta Mrázová
Předseda kontrolní komise: Kristýna Doležalová
Členové komise: Alena Horčičková
Ing. Jaroslav Doležal
Ostatní komise nezbytné pro fungování obce – zřízených dle zákona č. 128/2000 sb. o obchích:
Předseda stavební komise: Jiří Plhal
Členové komise: Jiří Budínský
Pavel Štrajt
Předseda kulturní komise: Jaroslav Páník
Členové komise: Markéta Štefanová
Hana Budínská
Členové zastupitelstva: Filip Dugas
Účetní obce: Markéta Štefanová
Údržba obce: Miroslav Krejčí
Kontaktní spojení
Adresa OÚ Libřice
Libřice č.p. 62
50344 Libřice
Kontakty
Tel.: 495431002
Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
e-podatelna
Starostka: 723 245 831
Místostarosta: 728 750 163
Účetní: 774 290 333
Úřední hodiny
Pondělí: 18:00 - 19:30
Starosta obce: Bc. Eva Hynková
Obec dává na vědomí, že případné platby může povinný subjekt poukázat na níže uvedené číslo účtů. Případně uhradit platby v úřední dny v hotovosti v sídle úřadu.
Bezhotovostní platby
- Číslo účtu: 28621511/0100
- bankovní spojení: Komerční banka
Platby v hotovosti
Platby v hotovosti je možné složit v sídle obecního úřadu kdykoliv v úředních dnech.
Poplatky
Úřad obce informuje o poplatcích pro povinné subjekty ve správním obvodu obce
- poplatky za odpad
- poplatky ze psů
- poplatky ze vstupného
IČ
00653322
Obec není plátcem DPH
Rozpočet za rok
Žádosti o informace
podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají:
- Písemně
- Osobně
- e-mailem
- elektronickým podáním
- Telefonicky
Kontakty na úřad obce naleznete zde...
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů:
Lhůty
- Odkaz na zveřejněnou informaci (§ 6 odst. l) - 7 dnů
- Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace (§ 14 odst. 3, písm. a) - 7 dnů
- Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst.3,písm.b)-3dny
- Poskytnutí informace žadateli (§ 14 odst. 3, písm. c) - 15 dnů
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů (§ 14 odst. 5) - 10 dnů
- Rozhodnutí o odvolání (§ 16 odst. 3) - 15 dnů
- Upřesnění žádosti o informaci žadatele (§ 14 odst. 3, písm. a) - 30 dnů
- Lhůta pro odvolání, jestliže povinný orgán ve lhůtě neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí o nevyhovění ( § 15 odst. 4) - 15 dnů
- Odvolání proti rozhodnutí a odmítnutí žádosti (§ 16 odst. 1) - 15 dnů
Termíny:
- Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2)-od 1.1.2001
- Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002
- Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Kdo může o informaci požádat
- je to každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč
o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
Kdy informaci neposkytne
- je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost
- jde-li informace vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby (národnost, rasový původ, náboženské zaměření, členství v politických stranách a hnutí, o její trestné činnosti, zdraví, majetkových poměrech atd.)
- pokud je požadovaná informace označena za obchodní tajemství
- jde-li o informace o probíhajícím trestním řízení
- pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům toho, kdo je o informaci požádán
Jak se o informaci žádá
- ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení
- písemně, není-li např. na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo není-li informace z pohledu žadatele dostatečná
Co musí písemná žádost obsahovat
- musí z ní být zřejmé, komu je žádost určena, o jakou informaci se žádá a kdo ji činí
- neobsahuje-li žádost uvedené údaje, nebude vyřízena (žádost se odloží)
Jaký bude postup povinného orgánu
- je-li žádost nesrozumitelná, vyzve žadatele o její upřesnění. Nebude-li upřesněna do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
- pokud informace nespadá do jeho působnosti, žádost odloží a toto sdělí žadateli do tří dnů
- pokud žádost splňuje všechny náležitosti, poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů ( od 1. 1. 2001 do 15 dnů)
Co když orgán žádosti nevyhoví
- pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá
- odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Příjem žádostí a dalších podání
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím je možno podat:
- Písemně
- Osobně
- e-mailem
- elektronickým podáním
- Telefonicky
Kontakty na úřad obce, včetně úředních hodin naleznete zde...
Opravné prostředky
Co když orgán žádosti nevyhoví:
- pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá:
- odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu
Formuláře
Dostupné formuláře v sídle úřadu obce
- Žádost o vydání občanského průkazu
- Žádost o vydání osvědčení o státním občanství
- Žádost o výpis z rejstříku trestů
- Žádost na stavební povolení
- Žádost na ohlášení stavebních úprav
- Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
- Žádost o uznání otcovství
Návody pro řešení životních situací
Informace pro řešení životních situací můžete požádat na Úřadu obce.
Současně však doporučujeme:
- řešení životních situací na portálu veřejné správy zde...
Nejdůležitější předpisy/ zákony
Přehled předpisů, podle nichž úřad obce ve věci poskytování informací
rozhoduje:
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací),
- zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení, v platném znění (procesní předpis podle nehož postupuje povinný subjekt při rozhodování v případě odmítnutí žádosti o p oskytnutí informace a to i jen zčásti).
- zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně nekterých dalších zákonů, v platném znění. Tento zákon upravuj používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinnotí stanovených tímto zákonem.
- zákon č. 495/2004 Sb., Prováděcí zákon o elektronických podatelnách, v platném znění. Vláda nařizuje k provedení zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění zákona č. 226/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 440/2004 Sb.
- zákon č. 496/2004 Sb., Prováděcí zákon o elektronických podatelnách, v platném znění. Vláda nařizuje k provedení zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění zákona č. 226/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 440/2004 Sb.
- zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jinných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy.
- Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- Zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- Zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- Zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- Zákon č. 50/1976 Sb. o územním plánovaní a stavebním úřadu
- Platné obecně závazné vyhlašky a usnesení zastupitelstva obce
Sazebník úhrad za poskytování informací
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
V současné době úřad obce svého oprávnění nevyužívá a informace poskytuje zdarma jako službu občanům.
Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
2015
2016
2017
Seznam organizací
Příspěvkové organizace
Obec Libřice není zřizovatelem žádné příspěvkové organizace.
Organizační složky
Obecní knihovna
GDPR
Obec Libřice, dále jen „obec“ jako správce osobních údajů zpracovává údaje zejména dle zákona 128/200Sb. /561/2004 Sb. a na základě udělených souhlasů subjektů údajů.
Na obec je možné se k uplatnění práv v oblasti osobních údajů obracet prostřednictvím:
- datové schránky: nyxbmse,
- emailem na adrese obec.librice@ tiscali.cz
- nebo poštou na adrese Obecní úřad, Libřice 62, 503 44.Výše uvedenými způsoby je možné se v relevantních případech na obec obracet za účelem uplatnění práva na přístup k osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování, jakož i při uplatnění práva na přenositelnost údajů a dalších práv podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů 2016/679. Výše uvedenými způsoby se mohou subjekty údajů na obec obracet v případě údajů zpracovávaných na základě souhlasu rovněž za účelem odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů. Jmenovaným pověřencem pro obec je:tel. č. 608 647 377,DS qbv5k2m.
- email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.,
- Petra Stránská, Mžany 63